środa, 2 stycznia 2013

HfG


Hochschule für Gestaltung

Szkoła Wyższa Kształtowania założona została w 1953 roku przez Otl Aichera i Inge Scholl.

Max Bill i Inge Scholl formułują pierwszą koncepcję programu pedagogicznego nastawionego na edukację polityczną i kształtowanie produktów. W szkole nauczano między innymi koloru (Josef Albers), typografii (Otl Aicher), filozofii (Max Bense). Dyrektorem do 1956 roku był Max Bill. W lutym 1968 roku następuje samorozwiązanie szkoły.

HfG uznawało design produktów jako narzędzie komunikacji społecznej prowadzonej przy pomocy znaków. Semiotyka była jednym z podstawowych przedmiotów wykładanych w HfG.

Przykłady designu:

Max Bill: Ulmer Hocker




Max Bill: zegar dla Junghans


Hans Roericht: system naczyń kuchennych układanych pionowo


Otl Aicher: piktogramy sportowe


oraz coporate identity dla firm: Braun, ZDF, Lufthansa, BMW

1 komentarz:

  1. Ja uważam, że design który wybieramy kupując przedmioty użytkowe często określa naszą osobowość, charakter. Ja na przykład bardzo lubię klasyczne przedmioty a główny nacisk kładę na jakość. Np. wybierając łóżko do swojej sypialni kierowałam się głównie wygodą i doskonałą jakością i nie wahałam się zbyt długo bo wszystko czego potrzebowałam znalazłam w https://senpo.pl/nasze-salony/senpo-wroclaw-giant-meble/ z całego serca polecam!

    OdpowiedzUsuń