czwartek, 22 listopada 2012

Public Relations


Działalność Public Relations jest dyscypliną, która dba o reputacje w celu
zdobycia zarówno zrozumienia i wsparcia, jak i wpływu na opinię i
zachowanie.
Polega na planowym i długotrwałym wysiłku w celu stworzenia i utrzymania
życzliwości i zrozumienia pomiędzy organizacją a jej odbiorcami.
1. Public relations to informacja uczciwa i obiektywna, fachowa i kompetentna, pełna,
szybka, przyjazna dla mediów i opinii publicznej, etyczna i odpowiedzialna.
(definicja klasyczna)
2. Przemyślane, planowane i systematyczne dążenie do wytworzenia i
podtrzymywania wzajemnego zrozumienia między organizacją a jej publicznością.
(Brytyjski Instytut PR)

Public Relations to funkcja zarządzania, która identyfikuje, nawiązuje i
podtrzymuje wzajemnie korzystne stosunki między organizacją i różnymi
grupami, od których zależy jej sukces lub klęska.

Najpierw złóż jajko, a potem gdacz. [Prof. Mack Palmer]

Public relations jest to sztuka i nauka osiągania harmonii z otoczeniem poprzez
wzajemne porozumienie oparte na prawdziwej i pełnej informacji. [Sam Black]

Public relations to funkcja zarządzania, która ustanawia i utrzymuje wzajemnie
korzystne relacje pomiędzy organizacją a publicznością, od której zależy jej sukces.
[Scott M. Cutlip, Allen H. Center i Glen M. Broom]


PR


1. efekt w przyszłości;
2. kreowanie wizerunku;
3. wszechstronne informowanie;
4. kształtowanie opinii publicznej;
5. mała kontrola zawartości komunikatów;
6. koszt minimalny;
7. trudność oceny rezultatów;
8. bezstronna opinia mediów;

Reklama

1. efekt natychmiastowy;
2. spowodowanie wzrostu sprzedaży;
3. wzmacnianie walorów produktów;
4. nakłanianie do zakupu;
5. kontrola zawartości komunikatów;
6. dość duży koszt;
7. łatwość oceny rezultatów;
8. mniejsza zawartość informacyjna;


(na podstawie prezentacji D. Tworzydło)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz